יום רביעי, 1 ביוני 2016

ניתוח של טקסט תקשורתי



                                                 

ניתוח של טקסט תקשורתי:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4810187,00.html


מאפייני התקשורת של הכתבה :
המוען- ynet
נמען- לקהל הרחב
מסר- המסר הוא תוכן הכתבה- רכישת הדירות בת אביב הלא רצויה
קוד- מערכת סימנים שבה משתמשים להעברת המסר , הקוד בכתבה היא שיש כותרת גדולה בצבע שחור .
ערוץ- מדיום או אמצעי תקשורת שדרכו עובר המסר מהמוען לנמען, האמצעי תקשורת בכתבה הוא האינטרנט,סמארטפון.
רעש- הפרעה לתהליך התקשורת להעברת המסר מהמוען לנמען , בכתבה לא ידוע על רעש.
משוב- תגובה של הנמען למסר התגובה כוללת מידע על הבנת המסר ועל עמדתו של המוען כלפיו, בכתבה זו לא ידוע על המשוב. המשוב הוא הטוקבקים שרושמים הנמענים למוען.

סוגי התקשורת בכתבה :
קיימים 4 סוגי תקשורת , והסוג התקשורת המתאים לכתבה היא תקשורת המונים מפני ש :
תקשורת המונים- הנמען (ynet) הוא גוף תקשורת גדול המרוחק מהנמענים , עם ציבור נמענים גדול המתאפשר הודות לטכנולוגיה.

הדגמה על המודל- המודל המתאים לכך הוא מודל קווי מפני שמתארים את תהליך התקשורת כתהליך חד כיווני , שבו המסרים עוברים מהמוען לנמען . המוען שמבטא את זה הוא מודל לאסוול.
המוען אשר הוא ynet מעביר את המסר לגוף הנמענים הגדול ואינו משיב לנמענים .

תמונה של מודל לאסוול :







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה